Tot ce trebuie să știi despre laptele de vacă

Tot ce trebuie să știi despre laptele de vacă

Laptele este un lichid foarte nutritiv, care se formează în glandele mamare ale mamiferelor, pentru a-și susține nou-născuții în primele luni de viață. Acest articol se concentrează pe laptele de vacă. O mare varietate de produse alimentare sunt făcute din lapte de vacă, precum brânză, smântână, unt și iaurt. Acest articol vă spune tot ce trebuie să știți despre laptele de vacă.

Informații nutriționale: Compoziția nutritivă a laptelui este extrem de complexă și conține aproape fiecare element nutritiv de care organismul tău are nevoie. O cană(240 ml) de lapte integral de vacă cu 3,25% grăsime oferă:

  • Calorii: 149;
  • Apa: 88%;
  • Proteine: 7,7 grame;
  • Carbohidrați: 11,7 grame;
  • Zahar: 12,3 grame;
  • Fibră: 0 grame;
  • Grăsime: 8 grame.

Proteinele ​​din lapte
Laptele este o sursă bogată de proteine ​​- furnizând aproximativ 1 gram din acest nutrient în fiecare 30 ml de lapte sau 7,7 grame în fiecare cană de lapte(240 ml). Proteinele din lapte pot fi împărțite în două grupe pe baza solubilității lor în apă. Proteinele insolubile din lapte se numesc cazeină, în timp ce proteinele solubile sunt cunoscute sub numele de proteine ​​din zer. Ambele grupuri de proteine ​​din lapte sunt considerate de o calitate excelentă, cu o proporție ridicată de aminoacizi esențiali și o bună digestibilitate.

Cazeină: Cazeina formează majoritatea proteinelor din lapte. O proprietate importantă a cazeinei este capacitatea sa de a crește absorbția mineralelor, cum ar fi calciul și fosforul. De asemenea, poate promova scăderea tensiunii arteriale.

Proteine ​​din zer: Zerul este o altă familie de proteine, reprezentând 20% din conținutul de proteine ​​din lapte. Este deosebit de bogat în aminoacizi cu lanț ramificat – cum ar fi leucina, izoleucina și valina. Proteinele din zer au fost asociate cu multe efecte benefice asupra sănătății, cum ar fi scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățirea stării de spirit în perioadele de stres. Proteina din zer este excelentă pentru creșterea și menținerea mușchilor. Drept urmare, este un supliment popular printre sportivi și culturisti.

Grăsimea din lapte
Laptele integral direct de la vacă are aproximativ 4% grăsime. În multe țări, comercializarea laptelui se bazează în principal pe conținutul de grăsimi. În Statele Unite, laptele integral este 3,25% grăsime, laptele cu grăsimi reduse 2%, iar laptele cu conținut scăzut de grăsimi 1%. Grăsimea din lapte este una dintre cele mai complexe dintre toate grăsimile naturale, care conține aproximativ 400 de tipuri diferite de acizi grași. Laptele integral este foarte bogat în grăsimi saturate, care constituie aproximativ 70% din conținutul său de acizi grași. Grăsimile polinesaturate sunt prezente în cantități minime, reprezentând aproximativ 2,3% din conținutul total de grăsimi. Grasimile monoasaturate constituie restul – aproximativ 28% din continutul total de grasimi. Laptele conține cantități mici de grăsimi trans, cum ar fi acidul vaccenic și acidul linoleic conjugat.

Carbohidrații
Carbohidrații din lapte sunt în principal sub forma lactozei simple de zahăr, care constituie aproximativ 5% din lapte. În sistemul digestiv, lactoza se descompune în glucoză și galactoză. Acestea sunt absorbite în fluxul sanguin, moment în care ficatul tău transformă galactoza în glucoză. Unii oameni nu au enzima necesară pentru a descompune lactoza. Această afecțiune se numește intoleranță la lactoză.

Vitamine si minerale: Laptele conține toate vitaminele și mineralele necesare pentru a susține creșterea și dezvoltarea la un vițel tânăr în primele sale luni de viață. De asemenea, furnizează aproape fiecare singur nutrient necesar de oameni – ceea ce îl face unul dintre cele mai hrănitoare alimente disponibile. Următoarele vitamine și minerale se găsesc în cantități deosebit de mari în lapte:

  • Vitamina B12. Alimentele de origine animală sunt singurele surse bogate ale acestei vitamine esențiale;
  • Calciu. Laptele nu este doar una dintre cele mai bune surse alimentare de calciu, dar calciul găsit în lapte este, de asemenea, ușor absorbit;
  • Riboflavină. Produsele lactate sunt cea mai mare sursă de riboflavină – cunoscută și sub denumirea de vitamina B2;
  • Fosfor. Produsele lactate sunt o bună sursă de fosfor, fosfor care joacă un rol esențial în multe procese biologice.

Hormonii laptelui: Peste 50 de hormoni diferiți sunt prezenți în mod natural în laptele de vacă, care sunt importanți pentru dezvoltarea unui vițel nou-născut. Cu excepția factorului de creștere asemănător insulinei, hormonii laptelui de vacă nu au efecte cunoscute la om. 

Beneficiile pentru sănătate ale laptelui: Laptele este unul dintre cele mai hrănitoare alimente pe care le puteți găsi. A fost studiat pe scară largă și pare să aibă mai multe beneficii importante pentru sănătate. În special, laptele de vacă vă poate afecta pozitiv oasele și tensiunea arterială.

Sănătatea oaselor și osteoporoza: Osteoporoza – o afecțiune caracterizată printr-o scădere a densității osoase – este principalul factor de risc pentru fracturile osoase la adulții în vârstă. Una dintre funcțiile laptelui de vacă este de a promova creșterea și dezvoltarea oaselor la viței. Laptele de vacă pare să aibă efecte similare la oameni și a fost asociat cu o densitate osoasă mai mare. Conținutul ridicat de calciu și proteine ​​din lapte sunt cei doi factori principali considerați responsabili pentru acest efect.

Tensiune arteriala: Presiunea arterială anormal de mare este un factor de risc major pentru bolile de inimă. Produsele lactate au fost legate de un risc redus de hipertensiune arterială. Se crede că combinația unică de calciu, potasiu și magneziu în lapte este responsabilă pentru acest efect.

Alți factori pot juca un rol, cum ar fi peptidele formate în timpul digestiei cazeinei.

 

De unde cumperi?

Produsele noastre se găsesc în magazinele de specialitate din mai multe orașe din țară.
Lista orașelor